Dnes je druhý deň konferencie Marketing Identity, ktorá sa koná už po 15.-ty krát na Smolenickom zámku. Jedná sa o najväčšiu vedeckú konferenciu o marketingu a médiách. Tento rok je konferencia s podtitulom Digital Mirrors. Bude sa zaoberať otázkami, či sú digitálne médiá (zrkadlovým) odrazom jednotlivca aj podniku.



(12:09)
Ďakujeme, že ste s nami sledovali 15. – ročník Medzinárodnej vedeckej konferencie – Marketing Identity 2018. Pre tento ročník konferencie sa s vami lúčime.

(12:00)
Podľa slov dekana Fakulty masmediálnej komunikácie, doc. Rybanského, konferencia dopadla nad očakávania. Srdečne pozýva aj na ďalší ročník konferencie.  Prodekanka Ľudmila Čábyová udelila ocenenia za najlepších speakrov v rôznych sekciách. Ocenenie dostali: Adela Chromčáková, Jakub Horvát, Magdálena Balážiková, L. Wojciechowski, P. Szaboo a K. Fichnová.

Záverečný ceremoniál

(11:00)
,,Jediný možný spôsob ako sa môžu dostať menej vítané politické strany do povedomia ľudí sú médiá a sociálne siete.“ Tvrdí L. Kurajda.

(10:58)
Mediálny priestor predsedov politických strán. Predsedovia R. Fico, A. Danko, M. Kotleba, R. Sulík, majú najviac priestoru v televíziách.

(10:55)
Pokračujeme prednáškou L. Kurajdu. ,,Politika by nemala mať veľmi veľký priestor cez mesiace júl a august.“ Tvrdí Kurajda. Výsledky mediálneho priestoru politických tém v hlavných spravodajstvách televízií: Najvyššie hodnoty mala RTVS, tak TV Markíza a najmenej sa týmto témam venuje TV Joj. Strany SMER-SD, SNS, SAS mali najviac priestoru v spravodajstve v mesiacoch jún aj júl. Naopak najmenší podiel mali KDH a Most-Híd.

(10:40)
Prvá vlna migrácie bola znázornená karikatúrami. Boli na nich znázornené situácie, ktoré môžu nastať, keď Slovensko bude príjímať migrantov. V závere doplnili, že výroky politikov boli zobrazené v karikatúrach do 24 hodín od výstupu daného politika.

Ukážka karikatúry

(10:35)
Identifikujú ústavných činiteľov Slovenska (Andrej Kiska, Róbert Fico, Andrej Danko) a krajiny, ktoré sa zapájajú do migrácie. Andrej Kiska sa priamo nevyjadroval k vražde.

(10:30)
Na rad prichádzajú docentka Spálová a doktorky Szabóová a Scianska. Ich téma je migrácia a výroky politikov s ňou spojené ako námet pre karikatúru v krajinách W4.

(10:24)
Pán Sedláček uvádza štatistiky z USA a Európy. Aktualita z Oxford Univerzity: ,,Streamuje sa viac falošných správ.“  V závere zhrňuje, ako si berie príklad zo slovenského Denníka N.

(10:12)
Podľa p. Sedláčka sú médiá produktom. Hodnotí demokratické voľby v Amerike. Mediálne otázky – face to face: Kto?, Čo?, Komu?, Ako?, Prečo?, S akým efektom? ,,Trump útočí na emócie.“ tvrdí p. Sedláček. Americká spoločnosť je zložená z migrantov a imigrantov. Ako príklad uvádza Trumpovu manželku.

(10:10)
Nasleduje prednáška Pavla Sedláčka. Jej názov je Media Manipulation in Politics and Bussines.

(10:00)
V závere zhodnotili tvorivý prístup v transparentoch. Inšpirovali sa umením explicitne a implicitne.

(9:55)
Doktor Wojciechowski prednáša o inšpiráciách v umení. Techniky, ako koláže a asambláže, boli inšpirované Pollocom.

(9:48)
Slovo preberá doktor Szabo. Vysvetľuje intertextualitu jazykových prostriedkov. Kontextualizácia textu a obrazu  – politické narážky na literárne filmové diela. Ďalej vysvetľuje pojmy ako kalambúr, satira, ktoré sa vyskytujú v politických videách. Expresívne výrazy, slovné hry, ktoré môžeme chápať taktiež ako narážky na vulgarizmy.

(9:45)
Momentálne prof. Fichnová ukazuje vyjadrenia prvkov tvorivosti na grafe.

(9:40)
K. Fichnová vysvetľuje metodológiu kreativity. Boli použité metódy: Analýza dokumentov a identifikácia kreativity produktu. Kreativita podľa prof. Fichnovej znamená ,,byť flexibilný v pohľadoch a povedať svoj názor“

(9:30)
Práve prebieha prednáška pedagógov L. Wojciechowskeho, K. Fichnovej a P. Szaba. Témou je Odraz postoja k politickej situácii a jeho kreatívne zobrazenie občanmi. Riešia žánrové formy, ako aj kreativitu, kontext a štylizáciu textu ,,Kreativita ako fenomén, má svoje dôvody, vyvoláva záujem. Je to konkurenčná výhoda, lepšie prezentuje,“ tvrdí prof. Fichnová.

(9:25)
,,Čína to nie je náhoda, to je všetko premyslený postup“, tvrdí pán docent Mihálik.

(9:15)
Docent J. Mihálik predstavuje  Public Media Space v Číne. Čína je krajina iných dimenzií a rozmerov. Verejný mediálny priestor musel vychádzať z legislatívneho rámca.

Média boli presne vymedzené. Čína je jediná krajina, ktorá má svoje vlastné vyhľadávače. Namiesto Google používajú Baidu, ktorý vznikol v roku 2000, a na jeho čele je Robin Li, a má 80% podiel na Čínskom trhu. Internet je v Číne regulovaný.

V závere p. Mihálik tvrdil, že Čína nemôže pristúpiť k transformácií , lebo by ich krajina padla. Čína má zlé skúsenosti so západom, pretože ju západ ponižoval.

(8:55)
Dobrý deň všetkým. Tentokrát sa nachádzame v Knižnici Smolenického zámku, kde sa momentálne koná 15. ročník vedeckej konferencie s názvom Marketing Identity. Chceme vás týmto privítať na druhom dni konferencie a radi by sme vás zase sprevádzali celým priebehom konferencie ako včera. Minulý rok bola konferencia rozdelená na 4 sekcie: Online vs. Offline, Spotrebitelia a Generácie, Vzdelávanie a Hry, a napokon Stratégie a Kampane.

Tento ročník je konferencia rozdelená rovnako ako minulý rok. V utorok sa rozoberali prvé dve sekcie, a to,The Magic Mirror of Companies´ Success, a The Secret Mirror of Generations and Consumers. Dnešné posledné dve majú názov The Broken Mirror of Media a The Crooked Mirror of Law (GDPR).