Najväčšia digitálna konferencia na Slovensku dnes obsadila priestory Starej tržnice na Námestí SNP v Bratislave. S podtitulom Game Changer nás prevedie aktuálnymi informáciami o digitálnom a mobilnom marketingu.



(17:05)

#digitalrulezz2018 končí, ďakujeme za tvoju pozornosť a že si tento deň strávil s nami 🙂 Redaktor Laďo, žiaľ, nevyhral ani jednu zo súťaží, ktoré tu dnes prebiehali, ale zato vás všetkých pozýva na after party o 20:00 v Starej tržnici. Príď pokecať so svetovými spíkrami a začleniť sa do marketingovej komunity.

(17:02)

Slovenský ekvivalent je práca Zaraguzy na značke Popradská káva. Tradičná slovenská káva otvorila dôležitú tému nenávisti, hejtu aj v takej malichernosti akou je pitie kávy.

(16:54)

Keby si pred 7 rokmi mal investovať do nejakej spoločnosti, mala to byť Domino’s pizza. Za toto obdobie vzrástla cena jej akcií o 2500 %.

Priamy prenos: Vzdelávame sa na Digital RULEZZ 2018
Zdroj: atlas

Môže za to zmena v produkte, ktorú komunikovala kvalitná game changing kampaň.

(16:50)

Michal Pastier, group creative director a co-owner Zaraguzy, nám rozpráva na tému Gamechangerlogy.

(16:37)

Príkladom kampane, ktorá bola len póza, je The Fearless Girl

Priamy prenos: Vzdelávame sa na Digital RULEZZ 2018
Zdroj: thetimes.com

Firma, ktorá kampaň vytvorila, dostala pokutu 5 miliónov dolárov za nerovnoprávne platové podmienky pre ženy.

Opačným príkladom je náš domáci počin operátora O2. Už tretí ročník kampane oslavujúcej slobodu počas 17. novembra vychádza z identity značky, ktorá v minulosti priniesla paušály bez viazanosti, slobodu v dátovaní a férové podmienky pre klientov.

Prečítaj si o nej viac na blogu agentúry.

(16:35)

Problém je, ak to značka robí len kvôli adaptácii trendu – vtedy je to póza a dá sa ľahko odhaliť, pretože zákazníci značkám nič nedarujú. Good purpose je dobrý iba vtedy, ak vychádza z DNA značky.

(16:30)

Martin Woska z agentúry TRIAD advertising prednáša o to, že značky dnes vkladajú veľké úsilie do zodpovednej komunikácie. Reklama, ktorá má nejaký hlbší význam, respektíve vyšší zmysel (purpose), je aktuálny trend.

(16:09)

Pre zaujímavosť, podľa dát, ktoré zbierali organizátori počas konferencie, je tu dnes 56 % mužov, 44 % žien vo veku 26-35 rokov. 90 % návštevníkov bolo počas konferencie naladení pozitívne alebo neutrálne, ale mužom sa vnímanie po obede zlepšilo o 11 %

(16:06)

V rámci online platforiem TV JOJ je možné zasiahnuť preukázateľne milión divákov, potenciálne až dva milióny.

(16:03)

Pri video reklame musíme brať do úvahy viac faktorov než pri statickej display reklame. Nestačí nám počet zobrazení (impresie), ale aj celkové zhliadnutia, dopozeranosť alebo či bolo video spustené so zvukom.

Zhliadnutie videa sa v tomto prípade počíta, ak je spustené aspoň po dobu 2 sekundy na ploche aspoň 50 % celého obrazu.

(16:00)

„Na Slovensku výdavky do video reklamy medziročne rástli o 9%, celkovo do display reklamy len o 1%. Video tvorí približne 30 % podielu display reklamy v EÚ.“

(15:54)

„25 % video obsahu sledujeme cez televízor“

(15:53)

„V roku 2021 bude online video tvoriť 82 % z celkového online trafficu. Dnes je táto hodnota na úrovni 75 %“

(15:50)

Nasledujúca prednáška je v podaní Martina Kyselu, Sales Managera TV JOJ.

(15:46)

Na Slovensku však už fungujú nástroje, ktoré vám ukážu, aké reklamy má stránka aktuálne spustené. Viete si tiež pozrieť históriu mena stránky, čím sa ukázali zaujímavé podvody s nakupovaním stránok pre ovplyvňovanie politickej situácie.

Priamy prenos: Vzdelávame sa na Digital RULEZZ 2018
Zdroj: sketcher

(15:43)

V 23 krajinách Facebook zavádza funkciu Fact checkingu – ak používateľ pridá status, ktorý obsahuje dezinformáciu, príde mu upozornenie. Odkáže ho tiež na zdroje informácií, ktoré by ho mohli naviesť na správnu cestu. V Česku a na Slovensku takáto funkcia zatiaľ nefunguje, pretože nemáme dosť ľudí, ktorí by mohli fakty kontrolovať.

(15:40)

Filip Struhárik z Denníka N hovorí o tom, aké kroky podniká Facebook na ceste k odstráneniu hoaxov a dezinformácií. Reaguje tak na kauzy na politickej scéne v Amerike, ale aj na celom svete.

(10:30)

Dnešný marketing je síce na nič, ale zajtrajší bude skvelý. Nasledujúci spíker, žiaľ, musel z rodinných dôvodov odísť domov, a tak nasleduje dlhšia pauza na kávičku.

(10:27)

Komunitu sa oplatí budovať, iba ak jej máme čo odovzdať. Ľudí nezaujíma náš produkt, ten zaujíma len nás.

(10:26)

Henric vlastní najväčšiu Facebookovú skupinu o mačkách vo Švédsku. Vraj všetci Švédi milujú mačky, on sám ich nemá rád.

(10:25)

Podľa Henrica „today’s marketing sucks“, pretože sa príliš venujeme hypercieleniu na najmenšie jednotky a zabúdame vidieť našu cieľovku ako celok. Mali by sme sa zamerať na budovanie komunít.

(10:23)

„The best content marketing is giving users what they want, where they want it.“

(10:20)

A práve o natívnej reklame vie najviac zakladateľ partner nástroja Strossle, Henric Smolak.

(10:19)

Nadstavbou nad obsahovým marketingom je natívna reklama. Znamená to, že komunikát je zapracovaný do prostredia médiá tak, aby nebol odlíšitešný od redakčného obsahu. Samozrejme, podľa marketingovej a internetovej etiky musí byť každý takýto obsah označený ako sponzorovaný.

(10:18)

Blokovanie reklám postihuje odvetvie digitálnej reklamy, ktorá sa nazýva Display – zahŕňa najmä bannery, video reklamu a pod. Je to ten typ reklamy, ktorý nás vyrušuje od obsahu. Preto je odpoveďou na blokovanie reklám obsahový marketing, ktorý propaguje značku a obohacuje používateľa.

(10:17)

Napriek dátam za posledné roky, podľa Constantina adblockery v niektorých trhoch stagnujú.

(10:15)

Globálnych používateľov, ktorí blokujú reklamu, neustále pribúda. Adblockery používa aj takmer tretina Slovákov.

Priamy prenos: Vzdelávame sa na Digital RULEZZ 2018
Zdroj: pagefair

(10:05)

„Advertising needs critical mass, then standards, then metrics.”

(10:00)

Druhý spíker je Constantine Kamaras, spoluzakladateľ IAB Europe. Téma prednášky sú kľúčové trendy a témy digitálnej reklamy pre veľmi blízku budúcnosť.

(9:50)

„Fall in love with the problem, not the solution.“

Uri Levine končí, zatiaľ čo zmeny vo svete prebiehajú neustále.

(9:30)

Ak začínate so startupom, respektíve s akýmkoľvek projektom, nečakajte, že bude perfektný. Spustite ho, akonáhle je funkčný. Reálne nemôžete spraviť nič perfektné, ak to ľudia nevyskúšajú a nedajú vám spätnú väzbu. Preto Uri tvrdí, že launch produktu prichádza tesne pred jeho rozvojom.

(9:27)

„Your product doesn’t have to be perfect. It needs to be good enough to win the market.“

(9:15)

Waze vznikol v roku 2006 v Izraeli pod názvom FreeMap Israel. V roku 2013 si ho stiahlo už 50 miliónov používateľov a Google ho odkúpil za 966 miliónov dolárov. Uri tvrdí, že ak niečo rieši problém a je to zdarma, je to predurčené na úspech.

(9:06)

Konferencia začala s veľmi miernym meškaním a hneď prvá prednáška je symbolom témy – Game Changer. Zakladateľ aplikácie Waze, Uri Levine, nám ukáže, v akej premenlivej dobe žijeme.

 

Príjemný utorok, priatelia. Aspoň pre nás je veľmi príjemný, pretože sa vzdelávame na konferencii, kde rozprávajú veľkí hráči digital a mobile segmentu z klientskej aj marketérskej strany. O dôležité informácie sa s vami podelíme, aby ste boli tiež aktualizovaní na najnovšiu verziu.