Uvedomili ste si však niekedy, že množstvo záberov v reklamách sa neustále opakuje?



Výroba akejkoľvek reklamy je do poslednej bodky premyslený proces. Všetci inzerenti sa nás snažia zaujať najlepšími zábermi a námetmi, ktoré vo svojich reklamách používajú.

Cheese pull

Štylizovaný záber perfektne roztopeného syru, ktorý urobí snáď každého človeka hladným. Tento záber sa používa napríklad pri reklamách na pizzu či iné fast food jedlá s obsahom syru. Tieto zábery pôsobia na podvedomie a robia nás automaticky hladnými. Existuje dokonca štúdia, ktorá dokázala, že syr pôsobí na rovnaké časti mozgu ako ťažké drogy.

Vychladená fľaša

Rovnako ako roztopený syr, aj kondenzácia stekajúca po dobre vychladenej fľaši s nápojom, pôsobí na naše zmysly. Automaticky to v nás vyvoláva pocit smädu a túžby po studenom nápoji.

Čapovanie piva

V nejednej reklame na pivo nájdeme ten dokonalý záber na pohár perfektne načapovaného piva s penou, ktorý v nás vyvoláva túžbu po studenom pohári tohto skvelého nápoja.

Odhryznutie zo šťavnatého hamburgeru

Fast food reštaurácie majú v rukáve množstvo trikov, ktorými dokážu zaujať svojich zákazníkov. Patria sem napríklad close up zábery perfektne pripraveného burgeru, no v neposlednom rade je to odhryznutie. Dokonalý záber na chudú modelku, ktorá si s nadšením odhryzne obrovský kus hamburgeru a tvári sa pri tom ako najšťastnejšia žena na svete.

Hair flip

Žiadna reklama na šampón či farbu na vlasy nie je dokončená, pokiaľ sa v nej nenachádza hair flip záber. V tomto zábere modelka zmyselne ukáže lesk a dokonalé upravené vlasy, ktoré nás majú presvedčiť, že rovnaký výsledok dokážeme dosiahnuť aj my s použitím inzerovaných výrobkov.

Čokoládový orgazmus

Reklamy na čokolády prekypujú dokonalými zábermi, ktoré nás nikdy nenechajú hladnými. Či už je to spomalený záber na tečúcu roztopenú čokoládu alebo zmyselné odkusnutie, a následné zatvorenie očí, ktoré ma poukázať na priam orgazmickú chuť čokolády.

Ťažké viečka

Zamýšľali ste sa už niekedy nad tým, ako ani jedna reklama na parfum nedáva žiaden zmysel ? V hlavnej úlohe je väčšinou dobre známa celebrita, ktorá vyzerá nádherne, tvári sa nadšene a utrúsi čarovné slovíčka the new essence for her. Sex predáva. Rovnako to platí aj pri parfumoch, veď ako inak by ste predali niečo, čo nedokážete vidieť. Náš čuchový zmysel je priamo prepojený s emóciami a sexuálnou túžbou, preto pri reklamách na parfumy marketéri spájajú vône so sexuálnym uspokojením.