Som doktorandom na UCM v Trnave a ako doktorand často využívam služby žltých vlakov. Prečo ich mám radšej?



V prvom rade sú lacnejšie. Ako doktoranda ma biznis trieda, rozumej prvá trieda v Regiojete stojí o 4 eurá menej než druhá trieda v rýchliku. Služby sú na úrovni, stevardky sú milé a ponuka jedál je tiež cenovo dostupná.

Matej Martovič, vlaky zadarmo, zrušenie regiojetu
Matej Martovič

Občas sa mi stane, že je tento vlak vypredaný, a tak mi nezostáva nič iné, iba ísť obyčajným rýchlikom Železničnej spoločnosti Slovensko. Ako záchranu si kúpim miestenku. Cesta ma tak stojí takmer dvakrát toľko – 9 eur, keďže už nemám nárok na bezplatné cestovanie.  A čo sa mi zakaždým stane? Keď nastúpim v Trnave v piatok, mám problém prebojovať sa na svoje miesto. Predieram sa s ťažkou taškou cez plnú chodbu študentov, a keď sa dostanem na svoje miesto, samozrejme, niekto tam sedí. „Prepáčte, no ja tu mám miestenku,“ ospravedlním sa slečne, pravdepodobne študentke. Ona sa na mňa pozrie a postaví sa do chodby. Svoj kufor s rozmermi menšieho osobného auta tam však nechá. Pýtam sa jej, či sú to jej veci. Ona na mňa nepekne pozrie a odpovie kladne. „Slečna a mohli by ste si ich zobrať, pretože mám vlastný kufor, ktorý potrebujem niekde odložiť,“ pokračujem. Takto som sa ešte ani neusadil a už som v Leopoldove. Práve tam mohla skončiť slečna za moju vraždu, ktorú v tej chvíli chcela určite spáchať.

Ale vráťme sa k žltým vlakom. Neodbočil som od témy, len som chcel poukázať na to, že služby v niektorých spoločnostiach sú stále zlé. A k zlepšeniu im nepomohla ani konkurencia, ktorú elegantne vyšupovali z trhu. Áno, síce môžem cestovať drahším IC vlakom a ak zrušia trasu Košice  – Bratislava asi aj budem nútený, no za tú cenu by som mal päť ciest Regiojetom.