Priamy prenos: Týždeň vedy a techniky (event marketing)
Aj tento rok sa na našej škole koná ďalší ročník Týždňa vedy a techniky, kde nám prednášajú zaujímaví ľudia z rôznych oblastí. My sa zameriame na program z utorkovej prednášky, kde sa bude rozprávať o Event marketingu.
(15:14)
Prišli na rad zaujímavé otázky na Jána Trstenského. ,,Prečo názov Grape? Nie sme ním nadšený ale keďže sme mali byť pôvodne v Pezinku, a to je vinárske mesto, tak preto.“ ,,Aký je približný rozpočet? Okolo 2 miliónov eur.“ ,,Oplatí sa predávať samostatné lístky na sobotu? Neoplatí a tento rok sme to zrušili.“
(15:11)
Aktuálne sa hovorí o počasí a ako zásadne ovplyvňuje festivaly počasie. Poveternostné podmienky sú taktiež veľkou prekážkou a musí sa spolupracovať pochopiteľne aj so záchranármi.
(14:52)
Nasleduje otázka o bookovaní kapiel na ktorú Ján Trstenský odpovedal takto: ,,Je to stresujúce a nie vždy sa darí. Agenti kapiel najskôr riešia veľké festivaly. Ďalším problémom je, že počas nášho festivalu sú tri veľké festivaly v severských krajinách, ktoré „kradnú“ interpretov. Veľké mená si zas nevieme dovoliť zaplatiť, keďže si v súčasnosti pýtajú kapely viac, ako si pýtali v minulosti.“
(14:42)
Ján Trstenský rozpráva, aké ťažké je zohnať stan, ako treba vymýšľať niečo nové. V budúcich rokoch pripravujú aj takzvaný ,,secret stage“. V otázke o sponzoroch hovorí o úvodoch festivalu, kde zohnať peniaze bolo veľmi ťažké. Prvým sponzorom bol Kozel, ktorý na začiatkoch finančne veľmi pomohol. V súčasnosti je ich veľkým partnerom Plzeň.
(14:38)
,,Pôvodne mal byť tento festival v Pezinku. Teraz sme už desať rokov v Piešťanoch.“

(14:32)
Začiatok diskusie so všeobecnými otázkami ohľadom festivalu, ďalšími plánmi, ako aj otázka o prípadnej zmene miesta festivalu, ktorá bola zodpovedaná negatívne. Dôvod bol rozsah festivalu, ktorý nemôže byť na hocijakom mieste.
(14:25)
Druhá prestávka spojená so súťažami o „merch“ z dnešných prednášok. Ďalšia téma bude formou diskusie a začne sa o 14:30. Rozprávať bude riaditeľ Grape festivalu Ján Trstenský s témou Financovanie a technické zabezpečenie Grape festivalu.
(14:11)
Aj tu je priestor na otázky pre Andreja Brníka. Jedna z nich je aj takáto: ,,Koľko paliva v € sa spotrebuje a kto to financuje? Niečo poskytuje SLOVNAFT, niečo letecká základňa ale je to okolo 150 000€.“
(14:04)
Ďalšie video, ktoré je premietané, je o novom ,,žetónovom systéme“ na nápoje, ktoré vytvorili kvôli sťažnostiam a nepochopeniu tohto systému. Po vytvorení tohto videa sa problém už nezopakoval a tento rok systém už fungoval. Aj takáto je práca Andreja Brníka. https://www.youtube.com/watch?v=sG3rn2KuL00
(13:53)
Andrej Brník nám ukazuje niečo zo svojej práce – reklamu pre televíziu. SIAF má aj svoj web, ktorý si môžete pozrieť tu: https://www.siaf.sk/
(13:44)
SIAF je financovaný najmä zo vstupného a od partnerov. Príspevok od štátu nie je žiadny. Tento event má dve prípravné fázy, ktoré trvajú od marca do júla.
(13:42)
Aktuálne sa dozvedáme o organizačnom tíme, ktorý má na starosti bezpečnosť, stravu a komunikáciu so zložkami zodpovednými za dopravné prostriedky, ktoré sa dajú na SIAF-e vidieť. Konkrétne Andrej Brník je zodpovedný za mediálnu skupinu – reklamy, fotografie, web stránky, tlačové konferencie, komunikácia s novinármi a podobne.
(13:29)
Aké lietadlá sa predstavujú a čo láka ľudí na SIAF. Hovorí aj o rekordnej účasti v roku 2017, kedy priletelo najväčšie dopravné lietadlo až z Francúzska. V danom roku bolo aj veľa unikátov a predstavení, ktoré sa neorganizujú každý rok, kvôli obtiažnosti komunikácie medzi armádou a rôznymi ministerstvami.
(13:27)
Andrej Brník hovorí, pre koho je táto udalosť vhodná. Vítané sú rodiny, ktoré hľadajú program pre deti alebo leteckí nadšenci , ktorí o lietadlách vedia všetko a ďalej posúvajú informácie o evente.

(13:25)
Ďalšia prednáška v poradí, kde sa predstaví Andrej Brník, ktorý je pedagógom Fakulty masmediálnej komunikácie v Trnave, ako aj Media Manager Medzinárodných leteckých dní SIAF, s názvom ,,Ako zorganizovať najväčší letecký festival na Slovensku“.
(13:12)
Súťaže počas čakania na ďalšiu prednášku, ktorá sa začne o 13:25.
(12:59)
Organizátori Trnavského rínku odpovedajú na otázky od poslucháčov, ako napríklad odkiaľ berú sponzorov, s kým spolupracujú, ich dodávateľov.
(12:56)
Čipčalová-Oravcová hovorí o plánoch do budúcnosti aj s mestom Trnava, kde chcú prekonzultovať ,,zelenší rínek“. Ďalej plánujú viac vege gastra a pripravovať programy zamerané pre rodiny, seniorov a mladých.
(12:54)
Aktuálne má tento projekt 9355 fanúšikov. Dosah má na 41 799 ľudí vďaka online videám a fotkám, ktoré sa v posledných časoch osvedčili.
(12:50)
Ďalej vysvetľujú, ako prebiehajú prípravy, od začiatkov, kde majú na prípravu iba 3 hodiny až po upratovanie ulice po ukončení, ktoré je o 17:00. Ulica a námestie sú v pôvodnom stave už o 19:30.

(12:45)
Júlia Čipčalová-Oravcová – hovorí o výzvach, prekážkach a o tom, ako sa nevzdať na začiatkoch. Rovnako aj o následnom úspechu, keď museli zmeniť pôvodné miesto Trnavského rínku. Práve kvôli kapacite presunuli miesto konania z Divadelnej ulice na Kapitulskú ulica.
(12:40)
Prvá dnešná prednáška je z projektu Trnavský rínek. Matúš Hlinčík ako programový riaditeľ je zároveň aj koordinátor dobrovoľníkov a Júlia Čipčalová-Oravcová ako spoluorganizátorka hovoria o začiatkoch tohto projektu a o prekážkach, ktoré museli prekonať.

(12:30)
Pekné popoludnie! Vítame vás pri online prenose z udalosti Týždeň vedy a techniky, čo je celoslovenský event, do ktorého sa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave každoročne zapája organizovaním prednášok, workshopov a diskusií. Počas Týždňa vedy a techniky 2018 vás čakajú 4 dni rozdelené na 6 tém, 32 spíkrov, 22 prednášok, 2 diskusie a 3 praktické workshopy. Dnešný deň sa zameriava na odvetvie Event marketingu, kde budú prednášať zaujímaví hostia – Matúš Hlinčík a Júlia Čipčalová-Oravcová, ktorí budú hovoriť o projekte Trnavský rínek, Andrej Brník o projekte SIAF alebo aj Ján Trstenský o téme Financovanie a technické zabezpečenie Grape festivalu.
Súvisiace príspevky
Reklama
Reklama
Najčítanejšie posledných 7 dní
Pyramídy v Bosne – šokujúca skutočnosť alebo špinavý biznis? by Zuzana Točená
Burlesque: O čom je skutočné umenie zvádzania? by Žaneta Kováčiková
Nejedia mäso, neužívajú omamné látky, nemajú nemanželský sex. Hare Krišna tak, ako ich nepoznáte by Bianka Verešová
15 tipov na návštevu opustených budov pre začínajúcich urbexerov by Martin Macko
10 odrhovačiek, na ktoré si zaručene zatancuješ na tvojej beánii by Dominika
Sleduj nás