Životy celého sveta každodenne stoja a padajú na dostatku/nedostatku vody či inej potrebnej energie. Aj keď v našej krajine nepociťujeme prílišný nedostatok, existujú oblasti, ktoré každý deň bojujú s takýmito problémami. Rozhodli sme sa prispieť k zmene, ktorej súčasťou môžeš byť aj ty. Ako?…



Podľa prieskumu realizovaného agentúrou DICIO z roku 2010, až 43,4 respondentov uvádza, že najviac usporiť energiu by dokázalo pri osvetlení. Avšak vo väčšine prípadov sa elektrickou energiou plytvá viac akoby sme si mysleli. Reguláciu energie vo firmách a fabrikách v dôsledku nastavených noriem a pravidiel ovplyvniť nedokážeme. Ale správnymi argumentami a motiváciou dokážeme podporiť šetrné konanie študentov a mladých ľudí.

Ak sa spojí dobrý nápad s chuťou investovať svoju energiu pre šetrenie energie iných ľudí, môže z toho vzniknúť prospešný projekt pre celú spoločnosť. Presne takým je projekt ,,Šetrím energiu, zachránim kačičku“, ktorý sme ako študentky Marketingovej komunikácie, vymysleli a zrealizovali.  

,,Myslím si, že náš projekt sa týka každého človeka na Zemi, pretože energie sú súčasťou každodenného života, ale zamerali sme sa na mladých ľudí v našom veku, aby si skúsili viac uvedomiť túto problematiku. Snažili sme sa to poňať vo forme nálepiek a  formou súťaže cez názov ,,Odfoť sa a vyhraj“, ktoré sú v súčasnosti veľmi populárne,“  vysvetľuje spoluautorka projektu Susanne Marčeková.

Projekt je zameraný na šetrenie svetla ako aj vody, pretože jeho hlavný problém spočíva v ich nadmernom plytvaní. Na základe tohto problému, sme vytvorili propagačné nálepky so vtipnými sloganmi, ktoré majú potenciál pozitívne ovplyvniť správanie študentov voči životnému prostrediu.

Nálepky súvisiace s vodou sme umiestnili v priestore dámskych a pánskych toaliet, ktoré sú aj farebne odlíšené. Slogan ,,Zatvor kohútik zachráň kačičku“, spája vodu so živočíchmi, ktorí by sa bez nej taktiež nezaobišli. Čím sme chceli naznačiť, že spomínané zdroje energie sú skutočne vzácne a potrebné pre život. Preto by sme sa k nim mali správať šetrne. Propagačné nálepka ,,Vypni svetlo zapni rozum“ bola umiestnená na vypínačoch v priestoroch Jamy FMK.

A tu máme všetky tri vizuály. Ktorý sa vám páči viac?

Zdroj: Susanne Marčeková
Zdroj: Susanne Marčeková
Zdroj: Susanne Marčeková
Zdroj: Susanne Marčeková
Zdroj: Susanne Marčeková
Zdroj: Susanne Marčeková

Súčasťou kampane je aj súťaž, ktorú spúšťame v pondelok 4.12.  vďaka ktorej môžete vyhrať aj pekné ceny. A  čo pre to musíte urobiť? Stačí, ak v priestoroch Jamy FMK nájdeš jednu týchto troch nálepiek a do komentárov tohto článku postneš svoju fotku s touto nálepkou. Tak poďme zachraňovať kačičky, všetci spolu.