Nie je to tak dávno, keď sa pod záštitou Fičí.sk uskutočnila diskusia na tému „Ako sa vytvára virálny obsah?“. Stretli sa traja odborníci a oboznámili nás so svojimi názormi i odporúčaniami, ako na to.



Diskutujúcimi boli Tomáš Czwitkovics – šéfredaktor etrend.sk a medialne.sk, Peter Nagy – šéfredaktor portálu Fičí.sk a kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Zaraguza Michal Pastier.

Sociálne siete sú dnes každodennou súčasťou života ľudí. Dostávame sa do éry, kedy človek pomaly nevie vydržať len tak v pokoji, sám so svojimi myšlienkami . Akonáhle máme pár voľných sekúnd či minút, chytáme mobil do rúk alebo sadáme za notebook a scrollujeme a scrollujeme, ani si neuvedomíme, že ten čaj sme dávno vypili alebo rad za pokladňou vystáli.

Ak blogujete, predávate  či tvoríte, budovať komunitu fanúšikov je potrebné a sociálne siete poskytujú priestor práve vám.

virálny obsah

Ako na to?

  • Nájdite insight. V prvom rade je dôležité vyhľadať tému, ktorá ladí s médiami a takisto s ľuďmi, užívateľmi internetu. Tému, ktorá ľudí upúta a budú sa o ňu aktívne zaujímať. Tému, o ktorej práve premýšľajú.
  • Stavte na emóciu. V oblasti marketingu sú najzdieľanejšími reklamy so sociálnym charakterom, s dôrazom na vyvolanie súcitu u diváka. Medzi najčerstvejšie príklady patrí spot nemeckého reťazca Edeka, ktorý apeluje na to, aby nikto nebol počas vianočných sviatkov sám. Spot sa síce stretol aj so silnou vlnou kritiky, videní dosiahol cez 46 miliónov, čo je viac než dosť.
  • Predávajte titulkami. Ako povedal Tomáš, predávať treba to najdôležitejšie. Zahrňte to do prvých slov, ktoré diváci uvidia. Z vlastnej skúsenosti vie, že mnohí čitatelia by na jeho články ani len neklikli, keby nezvolil pútavý nadpis alebo popis, ak ide o publikovanie na sociálnych sieťach. Dbajte ale na to, aby ste nezavádzali. Čitateľov či divákov by ste tak sklamali a nečudo, keď aj stratili.
  • Berte viral len ako bonus. Nikto vám nezaručí, že vami vytvorený obsah sa stane virálnym. Sám Peter prezradil zo svojich skúseností, že čím viac sa snažili, aby boli veci virálne, tým menej sa im to podarilo. A taktiež berte na vedomie, že váš obsah sa nebude páčiť každému. Vyberte si cieľovku a len na ňu sa zamerajte. Menej je viac.

[alert type=“warning“ main_text=“A ešte niečo z praxe “ second_text=“TrepKANYE je fuč,…

Mr. West zažil pred mesiacom na Slovensku príliv slávy vďaka jeho všestranne použiteľnému menu v našom krásnom, ľubozvučnom jazyku. Internetom kolovali fotky s nápismi kupkanye, štopkanye,… Najvtipnejšími boli ale samozrejme, tie najvulgárnejšie, iste však viete o ktorých hovorím.

…fúKANYE je späť.

Bacha na omyly. Posledné dni sa slovenským internetom šíri fáma o kokaínovom kráľovi – kuchárovi z Telerána. Či už si chcela televízia zvýšiť sledovanosť alebo to bol len jeden z kameramanových excesov, je zaujímavé, ako taká jednoduchá situácia dokáže obehnúť internet bleskovou rýchlosťou. Aj keď si kuchár zrejme chcel iba spríjemniť varenie a pobaviť kolegov lajnou práškového cukru,

Články sa objavili v nejednom slovenskom médiu a okamžite zareagovali aj kreatívne reklamné agentúry alebo iné známe osobnosti. A aby málo nebolo, o lajne sa hovorilo aj v popredných svetových médiách, dokonca aj za veľkou mlákou. Úplná pravda ostáva zatiaľ zatajená a fanúšikovia Telerána môžu len dúfať, že si kuchár nebol pred natáčaním kúpiť na desiatu banány z Lidla.“ show_close=“false“]