Aj tento rok sa na Smolenickom zámku v dňoch 6. – 7. novembra 2018, koná pätnásty ročník najväčšej vedeckej konferencie o marketingu a médiách – Marketing Identity, ktorá tohtoročnou témou – Digital Mirrors, upriami pozornosť aj na otázku, do akej miery je virtualita odrazom reality.



(14:00)
Ďakujeme, že ste s nami sledovali priebeh medzinárodnej vedeckej konferencie Fakulty masmediálnej komunikácie UCM Marketing Identity. Týmto online priamy prenos končí. Po prestávke bude nasledovať diskusia a banquet.

Sledujte s nami aj zajtra priamy prenos konferencie, kde sa dozviete ďalšie zaujímavé informácie z oblasti digitálneho marketingu.

(13:40)
Dnešné kolo prednášok uzavrie pedagóg z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave M. Švec, ktorý poradil, ako sa nezblázniť z GDPR v (nielen marketingovej) komunikácii.

,,Utajovanie mzdy zamestnancov sa stalo módnym z pohľadu získania konkurenčnej výhody. GDPR zaväzuje zamestnávateľa, nie zamestnanca“, tvrdí M.Švec.

(13:35)
Kampaň Absolutky mala 300 výstupov v médiach a získala 7 mil. zhliadnutí. Samotní tvorcovia boli prekvapení z výsledkov. ,,Čakali sme, že to bude jedna z kontroverznejších tém, ale nečakali sme, že to urobí až taký „boom“ v mediálnom svete“, dodal Matúš Hliboký na záver svojej prednašky.

Hliboký o kampani pre Absolut vodku a jej pokračovanie:

(13:26)
Titulnú skladbu k reklame vytvoril Jimmy Pe. Nepredpokladali, že nápad odfotiť sa s folklórnymi náramkami, bude mať taký úspech. Odrazu sa začali ľudia fotiť na instagram s náramkami, aby podporili kampaň.

(13:21)
Čo hovoria Slováci na kampaň Absolutky?  ,,Na negatívne komentáre sme sa rozhodli odpovedať srdiečkami. A predstavte si, fungovalo to! Ľudí to naozaj prestalo baviť komentovať…“. Negatívne reakcie začali mať aj niektoré podniky ako COCO Cafe Bar, ktorý sa na Facebooku vyjadril, že kvôli nevhodnej kampane stiahnu Absolutku z predaja.

Reakcie na kampaň Absolutky

 

(13:11)
,,Ak máte v pláne zverejniť takúto kampaň, musíte presne vedieť, čo robíte, pretože si uvedomujete, že pichnete do osieho hniezda…“, komentuje M. Hlboký.

Absolutka vytvorila playlist, na ktorom sa podieľali známi slovenskí hudobníci ako Strapo, Separ či Sima, ktorí bez honorára chceli podporiť dobrú vec. Vyzbieralo sa skoro 5000 eur, ktoré poputujú organizácií Ľudia proti rasizmu.

(13:07)
Teraz bude nasledovať prednáška na kampaň Absolutky, ktorá spôsobila medzi Slovákmi veľký rozruch. Prednášku povedie Mgr. Matúš Hliboký, absolvent FMK, ktorý pracuje pre reklamnú firmu TRIAD.

(12:15)
Nasleduje lunch.

(12:06)
,,Kde je najlepšie miesto na schovanie mŕtvoly? Druhá stránka na Googli, pretože tú si už nikto nevšíma…“, aj takýmito vtipnými vsuvkami spestruje Filip Kuna svoju prednášku.

(12:00)
Agentúra porovnávala správanie spotrebiteľov, ktorí si kupujú Coca – Colu. Kontrolná skupina ľudí (13%) si na reklamný článok ani neklikla, ale kúpila si ju, a druhá, cieľová skupina (22%) si na článok klikla, a na základe toho, si ju kúpila.

(11:53)
Filip Kuna je názoru, že blogovanie je na Slovensku ešte stále v úzadí, čo je veľká škoda.

(11:45)
,,Dobrá recenzia je stále kľúčovým faktorom rozhodovania zákazníka.“ 

Dozvedeli sme sa nielen, že firma John Deere, dokáže vytvoriť dobrú reklamu aj pre ten najnetraktívnejší produkt, ale že firma LEGO stála tesne pred bankrotom, a nápadom vytvárať LEGO kocky podľa rozprávok či filmov si poistili dobrú pozíciu na trhu.

(11:38)
Aktuálne reční Filip Kuna z mediálnej spoločnosti Strossle, IAB Slovakia. Hovorí o reklame, ktorú ľudia milujú. Podľa jeho slov je väčšia pravdepodobnosť, že skúsime adrenalínový šport, ako keby sme si klikli na reklamu nejakej firmy. Spomína Content Marketing, ktorý spočíva v tom, že nikoho nezaujímajú služby, ale ľudské potreby.

Kuna o dostupnosti, ale i náročnosti Content Marketingu:

(11:28)
,,Rozbehnutie jednoduchého nápadu s nálepkami
mi prinieslo neočakávané výsledky! Predal som mesačne aj 2000 nálepiek.“ Ďalej pán Hrušovský hovorí, že: ,,Najlepšia cieľová skupina sú mamičky, psíčkari a BMW-čkári.“ Úspech mu taktiež priniesol nápad vytvoriť  stránky na Facebooku, z ktorých môžu firmy čerpať prospešné informácie.


Viac informácii nájdete tu

(11:15)
Nasleduje prednáška Mgr. M. Hrušovského, ktorý nám priblíži tému Marketing zadarmo.

15. ročník medzinárodnej marketingovej konferecie Marketing Identity 2018

(10:45)
Nasleduje coffee break.

(10:10)
Otvorenie prednášky odštartovali reklamy na Heinz a Volvo, ktoré poukazujú na to, ako sa dá obmedzenie v marketingu využiť aj inak. Podľa p. Minára je dobré študovať základy modernej reklamy. Záverečné poučenie: Limity sa nemusia obmedzovať.

Minár o obmedzeniach v reklame, ktoré prichádzajú s digitálnou érou:

Minár o úspechu kampaní, ktoré prezentujú nedostatky svojej značky:

(10:00)
Nasleduje prednáška: Chvála obmedzení v reklame, ktorú bude viesť Mgr. P. Minár.

(09:45)
Ďalej pani magisterka Valentová rieši ,,vernostný program“, ktorý spočíva v súhlase, oprávnenom záujme, ako je profilovanie a ponuky firiem, a napokon v zmluve o službách a tovaroch. V závere sa venuje tzv. Mystery shoppingu. Ak sú pokyny v rozpore s GDPR, je povinnosťou informovať prevádzkovateľa. To, že máme súhlas neznamená, že je to primerané.

(09:28)
Magisterka T. Valentová vysvetľuje problematiku GDPR v marketingu. Rieši dva aspekty, a to právny aspekt, a informačnú bezpečnosť. Vysvetľuje riešenia práv dotknutých osôb. Každý prevádzkovateľ je povinný viesť záznamy o sprostredkovateľských zmluvách.

(09:20)
Docentka Hudíková z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave ďakuje všetkým, ktorí sa podieľali na vzniku nového čísla Ejmap, a spoločne pokrstili nové číslo.

Hudíková o časopise EjMap:

(09:17)
Predstavenie časopisu Communication Today. Časopis, ktorý hľadá najvyššiu kvalitu. Prizvaní na pódium boli doktori Mendelová, Radošinská, Bezáková a Klementis, ktorí sa podieľali na vytváraní tohto časopisu.

Solík o časopise Communication Today:

(09:15)
Udelenie ocenenia za významnú publikačnú činnosť a zlatú medailu za životné jubileum.

(09:04)
Slávnostnými príhovormi otvorili dnešnú konferenciu pedagógovia z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave Ľ. Čábyová, R. Rybanský a rektor UCM Roman Boča.

Dekan Rybanský nielen o konferencii:

Rektor Boča o konferencii:

Dekan FMK UCM v Trnave doc. Ing. Rudolf Rybanský, CSc. otvoril 15. ročník konferencie Marketing Identity

 

(08:55)
Prajem pekný deň všetkým. Práve sa začína 15. ročník konferencie Marketing Identity. Podobne, ako počas uplynulých ročníkov, aj tento rok prijali pozvanie významní hostia z úspešných reklamných a mediálnych agentúr.

Cieľom medzinárodnej vedeckej konferencie Fakulty masmediálnej komunikácie UCM – Marketing Identity je vytvoriť priestor na šírenie najnovších vedeckých poznatkov a praktických skúseností z oblasti marketingu, médií a komunikácie. Tohtoročným podtitulom Digital Mirrors sa upriami pozornosť aj na otázku, do akej miery je virtualita odrazom reality.<!– 1541498862812 –>